Рестораний бізнес: опис, концепція, рентабельність, ризики

Інвестувати до закладів громадського харчування сьогодні не лише модно, а й досить вигідно. Незважаючи на те, що за статистикою з 10 нових ресторанів і 7 кафе закриваються в перші пару років, експерти запевняють, що невдачі осягають лише тих, хто спочатку неправильно ставився до цього бізнесу. Людям потрібно регулярно харчуватися, а також якось проводити своє дозвілля.

Це означає, що попит на ресторанно-кафешні послуги існує і буде завжди у великому обсязі.

Рестораний бізнес

Якщо заклад збитковий – це вина виключно власників та менеджерів, а не збіг несприятливих обставин чи негативна кон’юнктура.

Для ресторанного бізнесу середня рентабельність становить близько 25%, але багатьом закладам вдається тримати норму прибутку лише на рівні 50-60%.
Таким чином, рішення відкрити саме власний ресторан, або купити готовий бізнес у сфері громадського харчування може стати найправильнішим рішенням у житті підприємця.

У професійному середовищі прийнято розрізняти три типи ресторанів: елітні, ресторани для середнього класу та фаст-фуди. Що являє собою кожен із них, зрозуміло й нефахівцю.

Якщо інвестор вирішив відкривати ресторан на порожньому місці, а не купувати діючий, слід дуже уважно поставитися як до його розташування, так і до концепції. Збитковими заклади стають найчастіше саме тому, що власник неправильно вибрав місце чи ідею. Щоб цього не сталося, інвесторам, які не мають досвіду ресторатора, рекомендується звернутися до фахівців, які вивчать ідею та дадуть практичні рекомендації. Зокрема слід проаналізувати потоки людей у ​​місці передбачуваного розташування ресторану, наявність реальних конкурентів (навіть розташовані стіна до стіни два заклади різного класу конкурентами один одному не є), транспортна зручність та інші фактори.

Робота експертів, які проведуть це дослідження, а також проконсультують з інших питань, коштуватиме приблизно 5 тисяч доларів, що досить мало порівняно із загальними витратами на створення ресторану, тоді як банкрутство обійдеться значно дорожче.

Оскільки ресторанний бізнес є високо конкурентним, щоб виділитися із загальної маси міських закладів та привернути увагу клієнтів, потрібно створити власну унікальну тематику. Безликих класичних європейських ресторанів і закладів італійської або японської кухні сьогодні просто хоч греблю гати. Відкриття чергового такого залишиться публікою непоміченим. Люди продовжать ходити до тих закладів, до яких звикли, бо не знайдуть причини щось змінювати.

Йдеться зовсім не про те, щоб відкрити заклад із якоюсь екзотичною національною кухнею (наприклад, македонською чи чилійською).

Не виключено, що дуже незвичайна кухня просто не сподобається нашим співвітчизникам. Навіть звичайні європейські страви можна готувати та подавати в рамках якоїсь незвичайної концепції або робити нетрадиційні поєднання.

Деякі інвестори-новачки помилково створюють ресторан під свій смак, роблячи ставку на ті страви, які йому подобаються. Проте годувати доведеться не самого власника, а відвідувачів, які не обов’язково будуть у захваті від уподобань господаря ресторану.
Дуже важливо, щоб концепція ресторану виражалася не лише у складі меню, а й у інтер’єрі залів. Це дві взаємопов’язані речі, які мають прямий вплив одна на одну.

Ресторан грецької кухні — це не тільки фруктово-овочеві страви та назви в меню із закінченням на «с», але й античні колони (швидше за все псевдо-колони) між столиками, гравюри та малюнки у давньогрецькому стилі на стінах та офіціанти у туніках. У свою чергу ресторан у стилі американського Дикого Заходу – це не лише ковбойські капелюхи на офіціантах та оголошення «Wanted» на дощатих стінах, а ще й справжні ковбойські страви.

Ну, або як мінімум, стилізовані назви звичайних на кшталт:

  • «Закуска Шеріфа»,
  • «Відбивна по-ковбойськи»
  • та «Індейський лосось на грилі».

Створення унікальної концепції – важливе, але це лише підготовчий етап. Сама по собі цікава ідея приведе до вас клієнта лише вперше. Щоб він повернувся ще й ще раз, доведеться попрацювати над рівнем сервісу. Існує безліч прикладів, коли в ресторан вкладалися великі гроші, робилося дороге оформлення залів, але при цьому перше приємне враження миттєво вбивали ледачі хамувати офіціанти і холодні пересолені страви.

Тому до підбору персоналу має бути стільки уваги, скільки до створення концепції. Не треба пояснювати, що шеф-кухар має бути професіоналом із великої літери. Від того, як він готує, залежатиме якість головного інгредієнта вашої ресторанної послуги – їжі.

Другий інгредієнт — це чемність і уважність офіціантів. Лінивих хамів виганяйте відразу, інакше вони занапастить ваш бізнес. При цьому не слід скупитися на зарплатню. Росіяни не так охоче дають чайові, як європейці, а тому, щоб персоналу не доводилося викрадати, дайте людям хороший матеріальний стимул для чесної роботи.

Інвестування у золото – 3 правила від експертів

Заробіток в Інтернеті на кліках – 5 кращих сайтів

Як заробляти гроші на маркетплейсі Аліекспрес