Як відкрити аптеку в малому місті

Сьогодні однією з найрентабельніших справ є аптечний бізнес – спад показників середньо галузевої прибутковості практично не відбивається на доходах власників “лікарських” пунктів – попит на більшість препаратів зовсім не залежить від економічної ситуації в країні. При цьому відкриття власної аптеки – підприємство досить ризиковане:

  • чимала конкуренція у фармацевтичній сфері та необхідність отримати величезну кількість “дозволяючих” документів у різних інстанціях відлякують багатьох.

Зате тих, хто може швидко аналізувати обстановку і чітко діяти за сформованим заздалегідь планом, чекає безперечний успіх і великий прибуток.

Аптека починається… з паперу

Відкриття аптеки (власне, як і будь-якої іншої справи) починається з написання бізнес-плану. Саме від того, як грамотно він складений, залежить подальший результат. Цей документ є докладним описом всіх кроків, необхідних успішної реалізації ідеї. У ньому визначаються часові рамки процесів та необхідні фінансові вкладення.

Бізнес план не лише зменшить ймовірність виникнення ризиків, дасть можливість оптимізувати витрати, а й допоможе визначитися з типом майбутньої аптеки (класичний пункт, мережа, оптова база) – для цього достатньо обчислити рентабельність кожного варіанта та порівняти отримані показники.

Упорядкування плану – досить трудомісткий процес, вимагає проведення глибокого аналізу та досліджень у кількох напрямах.

Готові бізнес-плани складаються з трьох основних частин.

Перший розділ, як правило, присвячується маркетингової стратегії. Вона вибудовується на підставі зібраної інформації про ситуацію, що існує на даний момент, у обраній сфері (наявність споживчої бази, конкурентів тощо). Стратегія є планом дій, що дає відповіді на ряд питань.

Як підприємство буде виділятися серед аналогічних йому? Яка політика у залученні та утриманні клієнтів? Як потенційні споживачі дізнаються про відкриття? Яким чином підприємство розвиватиметься?

Другий розділ включає докладний опис всіх організаційних моментів. Спочатку наводиться розгорнута характеристика принципів роботи справи, що запускається (взаємодія з постачальниками, клієнтами, закупівля товару і т. д.), потім визначається необхідна для реалізації даної схеми база (враховується абсолютно все: приміщення, транспорт, обладнання, ПЗ).

Другий розділ включає також юридичне обґрунтування бізнесу та план зі збору необхідних для ведення діяльності документів (це питання висвітлено нижче).

Останній пункт – опис фінансової діяльності (розрахунки доходів та витрат, приблизного прибутку та рентабельності підприємства).

Не обов’язково складати план власноруч – цілком реально завантажити бізнес-план аптеки, а вже в готовий документ при необхідності внести корективи. Варто розуміти, що здебільшого плани стандартні: за структурою бізнес-план ветеринарної аптеки нічим не відрізняється від бізнес-плану аптеки звичайної.

Нюанси, які слід врахувати, складаючи бізнес-план відкриття аптеки

як відкрити аптеку в малому місті

Найбільш трудомістким та тривалим етапом при відкритті аптеки є збирання пакета необхідних документів.

Для запуску аптечного бізнесу потрібно отримати обов’язкові сертифікати на всю продукцію, що реалізується (вони видаються після проходження ліками лабораторних випробувань);

висновок санітарно-епідеміологічної служби (видається лише за наявності затвердженого поэтажного плану будівлі, у якому розташовуватиметься аптека,

договори про оренду приміщення чи документа, що підтверджує права власника, свідоцтва про реєстрацію фірми та про постановку на облік у податковій службі).

Крім цього, потрібно укласти договори з метрологічною службою, охоронною та пожежною організаціями.

Всі ці дії та супутні їм витрати повинні бути внесені до бізнес-плану.

Нормальне функціонування аптеки неможливе і без спеціального програмного забезпечення – його вартість має бути включена до стартових витрат.

Досить велику суму доведеться витратити на розробку логотипу майбутньої аптеки. Він має не лише виділятися серед конкурентних, а й легко запам’ятовуватися. Відразу ж варто продумати – чи буде аптека виділятися своїми “фішками” – програмою лояльності, акціями або незвичайним дизайном.

Подальші дії

Після складання плану можна приступати до реалізації бізнес-ідеї. Варто бути готовим до того, що робити доведеться все й одразу. Паралельно з укладанням договору на оренду або купівлею приміщення повинен вестись підбір персоналу з відповідною освітою та стажем (провізори повинні мати досвід роботи не менше трьох років, також обов’язково наявність санітарної книжки у кожного співробітника) та закупівля сертифікованого обладнання.

Одночасно зі збором усіх необхідних документів (нехай і займе велику кількість часу) варто розпочати рекламну кампанію. “Необхідним мінімумом” є рекламний ролик по місцевому телебаченню, повідомлення в радіо-ефірі, публікація прес-релізу в ЗМІ. Та й роздача листівок із повідомленням про швидке відкриття.

Як зробити бізнес на продажі жалюзі

Як позбутися безгрошових звичок

Як створити бізнес з невеликим стартовим капіталом