Що таке фокус-група ( простими словами )

Фокус-група — це маркетингове дослідження, при якому збирається група з 5-10 ймовірних споживачів і вони відповідають на серію питань про назву компанії, бренд, продукт та інші речі, що стосуються маркетингу окремо взятої компанії. Учасники висловлюють відгуки, критику та думки щодо заданих питань, і модератор їх записує.
Бажано, щоб склад групи був дещо різноманітним.

У фокус-групі можуть бути учасники з різних країн, віку, релігій, статей та достатку.

Що таке фокус-група

Але особлива увага приділяється цільовій аудиторії.

Головне в успіху такого заходу – знайти правильних учасників. Менеджери компанії повинні знати портрет своєї цільової аудиторії, наприклад це жінки від 25 до 35 років з щомісячним доходом 50-100 тисяч рублів на сім’ю.

Насправді нікого не хвилює успіх чи зростання вашого бізнесу. Люди не будуть витрачати свій дорогоцінний час, безкоштовно відповідаючи на запитання про ваш бізнес. Таким чином, компанії, які проводять фокус-групи, виплачують кожному учаснику певну винагороду.

Фокус-група – це дієвий метод щодо первинного дослідження ринку.

Ви можете знайти учасників у місцевих торгових центрах, парках та коледжах. Запитуйте учасників про що завгодно — від прямих питань про назву, логотип та продукти чи послуги компанії і до питань про те, чого не вистачає у ваших продуктах, або що ще люди хотіли б бачити у ваших товарах чи послугах.

Ви можете організувати та провести фокус-групу самостійно або найняти фірму, яка зробить це за вас.

Коли слід збирати фокус-групу
Фокус-група вважається відповідною до будь-якої з наступних ситуацій:

  • Ви починаєте новий бізнес на ринку, про який нічого не знаєте.
  • Ви розширюєте свій бізнес на інших ринках.
  • Ви знаходитесь в процесі створення нового продукту і хочете отримати відгуки про те, як цей продукт має бути упакований, розроблений і таке інше.
  • Ви хочете відкрити нові ідеї, які допоможуть вашому бізнесу рости на поточному ринку.
  • Ви хочете змінити ціни на всі свої продукти чи послуги, щоб отримати конкурентну перевагу.
  • Ви хочете знати, що люди думають про ваш бізнес і його продукти або послуги.

Переваги фокус-груп

Фокус-групи приносять велику користь бізнесу, адже вони дозволяють краще зрозуміти спосіб мислення цільового ринку, ніж будь-які інші форми маркетингових досліджень. Через відкритий характер дебатів у фокус-групах, учасники, швидше за все, висловлять чіткі, відверті та докладні думки.

Ось які вигоди приносять фокус-групи:

Учасники будуть більш правдивими та прямолінійними у своїх відповідях у присутності групи, а не під час індивідуального інтерв’ю.

Учасники будуть охочіше ділитися своїми думками та ідеями у груповій обстановці.
Ви зможете дізнатися, що ваші клієнти думають про вас, ваш бізнес і продукти або послуги, які пропонує ваш бізнес.

Ви зможете отримати відгуки від людей з різним досвідом та поглядами.
Ви зможете побачити мову тіла та дії учасників.

Недоліки фокус-груп

Фокус-групи вимагають більше часу, зусиль та грошей, ніж прості індивідуальні інтерв’ю чи онлайн-опитування.

Іноді дуже важко знайти ідеальних учасників, які відображають ваш цільовий ринок, і змусити їх брати участь у фокус-групі.

Вам потрібно зарезервувати гарне та тихе місце для проведення фокус-групи. На що доведеться витратити певну суму (якщо у вас немає власного конференц-залу).
Ви повинні платити учасникам за час, який вони витратили, відповідаючи на ваші запитання та залишаючи відгуки.

Якщо ви не плануєте проводити зустріч самостійно, вам потрібно буде знайти та найняти вмілого модератора. І знову ж таки, це додаткові витрати.

Якщо обговорення буде надто відкритим, учасники можуть відмовитися від теми. Це призведе до того, що на відповіді на запитання потрібно більше часу, що знову призведе до збільшення витрат.

Упередженість модератора може змінити природний результат обговорення.
Учасники можуть почуватися недостатньо комфортно, щоб висловлювати свої негативні відгуки у груповій обстановці.

Що сприяє успіху фокус-групи

Переконайтеся, що ви ставите учасникам прості та зрозумілі запитання. Занадто складні чи технічні питання їх дратуватимуть, інколи ж і придушуватимуть.
Не дозволяйте впливовим ораторам у групі залякувати інших або змушувати інших соромитися ділитися своєю думкою. Дайте кожному можливість висловитись і уважно за ними спостерігайте.

Не витрачайте надто багато часу. Пам’ятайте, що довше триває зустріч, тим більше вам доведеться заплатити. Тим не менш, не намагайтеся зробити зустріч занадто короткою. Ви повинні дати всім учасникам достатньо часу, щоби подумати.
Модератор не повинен бути надто серйозним. Ніхто не любить серйозних людей. Просто розслабтеся та проводьте приємне та плавне відкрите обговорення.

Чи можна заробити на криптовалюті

Бізнес для мам у декреті ( ідеї домашнього бізнесу )

Як досягти регулярного прибутку в трейдингу

Комментарии 1

Добавить комментарий