Як правильно займатися шопінгом

Як же це здорово – порадувати себе покупками! Але часом, прийшовши в торгово-розважальний комплекс за чимось зараз справді дуже потрібним, ми губимося вдосталь, прикроюючись на свою розгубленість. У той же час все частіше зустрічаються дівчата, а іноді й молоді люди, які багато й безладно купують – що треба і не потрібно, що по кишені не дуже. Як знайти золоту середину?

Крайність перша. Розгубленість

Це зазвичай наслідок недосвідченості. Вам така потрібна нова річ, але ви вважаєте, що у вас поганий смак, або якийсь неправильний розмір, або вам нічого не йде?

Як правильно займатися шопінгом

Поринаючи в шопінг, ви раптом йдете в непродуктивне заціпеніння і залишаєте магазин ні з чим? Не засмучуйтесь. Наступний похід за покупками почніть з роздумів про те, що саме ви хотіли б мати у своєму гардеробі (у косметичці, у скриньці прикрас, на полицях із взуттям).

Складіть список речей:

  • джинси,
  • светр,
  • офіційний костюм,
  • маленьку чорну сукню,
  • червоні туфлі тощо.

Визначте 1-3 пріоритети – адже відразу все не купиш – і дійте! Ще один розумний принцип – потрібно, перш за все, виходити з дійсного, а не бажаного.

Проінспектуйте свій гардероб і залиште на полицях і вішалках лише те, з чим би вам не хотілося розлучитися. Подумайте – що, якого фасону і кольору потрібно докупити, щоб вийшов комплект зі спідницею, брюками, блузою, що є в гардеробі.

Напишіть список – і вперед за покупками. Не забудьте про черговість, засновану на тому, що зараз важливіше.

Якщо ви не довіряєте своєму смаку, запросіть з собою в магазин подругу, яка завжди виглядає “на всі сто”. До продавців-консультантів також можна звернутися за порадою.

Але якщо ви хочете купити, наприклад, водолазку під певний сарафан, принесіть його з собою і приміряйте їх разом – так легко уникнути помилки.

Косметику та аксесуари можна купувати, прийшовши в тому одязі, який носите частіше або під який хочете купити сережки, шарфик, помаду.

Крайність друга. Шопоголізм

Звичайно, магазини та достаток товарів – безперечні досягнення «побутової» цивілізації, і гріх не скористатися ними. Але вмикайте розум! Не ставайте такими, як Беккі Блумвуд із фільму «Шопоголік».

Типовий шопоголік

Вона дуже мила і кумедна, навіть у своєму пристрасному захопленні покупками та бесідами з манекенами, але в реальному житті це небезпечно. Психологи це знають: термін оніоманія (від давньогрецького оніо; – “для продажу” і манія – “божевілля”) німецький психіатр Еміль Крепелін запропонував ще наприкінці XIX століття!

А вже активний розвиток торгівлі, виробництво товарів масового споживання, зліт індустрії моди та розваг у XXI-му створили поживний ґрунт для зростання цієї хвороби.

Зробили свою чорну справу та постійні стреси, відчуття покинутості, самотності, непотрібності та недолюбленості, які сучасна людина, на жаль, відчуває дедалі більше.

53 відсотки англійок визнали, що задоволення від шопінгу більше, ніж від сексу!

Шопоголіком може бути будь-яка людина і це зовсім не залежить від банківського рахунку. Суть полягає не в тому, скільки людина витратить грошей, а в тому, що вона шаленіє купує речі, які в принципі зовсім не потрібні. Однак утриматись від придбання цих речей він не може.

Дівчата шопоголіки

Сумна статистика

На думку лікарів, безрозсудною залежністю від шопінгу на сьогоднішній день страждає до 12 відсотків людства.

У США близько 15 мільйонів оніоманів, ще 58 мільйонів перебувають на стадії залежності. Суспільство анонімних боржників (по всій Америці 400 філій) – це фактично суспільство анонімних оніоманів.

В Англії 2-9 відсотків дорослих людей (близько 750 тисяч людей) хворіють на сильну нав’язливу потяг до покупок. Така пристрасть небезпечна ще й стрибками артеріального тиску: кожен п’ятий британець вибухає гнівом, застрягши в магазинній черзі.

У ФРН налічується понад 6% оніоманів. Ще 20% жителів цієї країни не завжди можуть утриматися від покупки товару, що їм сподобався. І у жінок цей потяг проявляється в 10 разів сильніше, ніж у чоловіків.

Групи ризику

На початку позаминулого століття психоаналітик Карл Абрахам стверджував, що прагнення до неконтрольованої витрати коштів і шопоголізму властиво багатьом людям із невротичним складом характеру.

Вони, таким чином, намагаються позбавитися хворобливої ​​залежності від батьків, нездатністю прийняти самостійне рішення і бути відповідальними за вчинки. Такі люди приємно усвідомлюють, що ніхто не зможе їм завадити робити покупки, витрачати гроші. Багатство, що раптово звалилося, теж може стати ґрунтом для шопоголізму.

Можливість залишити в минулому звичку економити та відмовляти собі у всьому приємно манить. Але якщо не вдається самостійно впоратися із залежністю, можна звернутися до фахівців за кваліфікованою допомогою.

Шопоголізм

Якщо ви чимось засмучені або у вас є якісь невирішені проблеми, не потрібно винагороджувати або втішати себе покупками нових речей – усвідомте проблему і спробуйте її вирішити.

Коли ви прийшли в магазин ваші руки починають хапати все підряд, очі горять і вам потрібно все, але навіщо, пояснити ви не можете, зупиніться, глибоко подихайте кілька хвилин і ретельно проаналізуйте кожну потенційну покупку. Чи будете ви нею користуватися надалі? Чи хорошої якості річ? Прийшовши в магазин, ви збиралися її купувати? Чи адекватна її вартість? Якщо ви хоча б на одне з цих питань відповіли «ні», то можна сміливо покласти цю річ назад.

Дев’яносто відсотків шопоголиків – жінки. Організм жінок найбільш чутливий до перепадів рівня гормону серотоніну, тому жінки більш схильні до оніоманія, ніж чоловіки.

Поради психолога

– Ставтеся критично до нав’язливих продавців, адже справді тільки ви можете знати, що вам потрібне насправді.

– Якщо ви чимось засмучені і у вас багато невирішених проблеми, то не потрібно винагороджувати або втішати себе новими покупками – усвідомте проблему та постарайтеся її вирішити.

– Не треба соромитися визнати, що зараз ви не можете собі дозволити щось, оскільки це абсолютно нормально.

– Намагайтеся не потрапляти на хитрощі продавців типу «за примірку ми грошей не візьмемо». Оскільки чим більше ви будете перебувати в тісному контакті з річчю, що сподобалася, тим важче вам буде з нею розлучитися.

– Перед оплатою в касі проведіть аудит кошика та викладіть все непотрібне. Ви можете дозволити собі передумати або зовсім відмовитися від покупки.

– Намагайтеся у магазині частіше позіхати та зітхати, оскільки це сприяє скинути негативні емоції. Чим у вас буде їх менше, тим бездумні придбання будуть менш ймовірними.

– Якщо вам дуже сподобалася якась гарна річ під час відвідування магазину, то найкраще відкласти її придбання до наступного разу, тим самим ви зможете добре обдумати її потребу.

– Перед походом в магазин потрібно скласти невеликий списочок всього того, що ви хочете купити, задумайтеся, якою ціною та якістю повинен мати той чи інший товар.

Золота середина

Людська психіка, втомившись нескінченно пристосовуватися до «напружень» дійсності, знаходить собі варіанти розрядки, скидання спазму. Похід до магазинів – шопінг – у їхньому ряду. І вірно!

Шопінг, разом із чоловіком

Хто пробував – знає, що навіть розглядання вітрин, приміряння гарного одягу чи прикрас відключають кнопку «тривога» в мозку, а вже приємні покупки однозначно закріплюють цю перемогу над занепокоєнням і смутком. Тож купуйте на здоров’я! І якщо ви отримуєте задоволення від розумних покупок, то, напевно, оцініть правила здорового мінімалізму:

1. Жодних зайвих чи непотрібних речей.

2. Все тільки найкраще та якісне (у доступному вам ціновому сегменті).

3. Кожна річ має бути функціональною та приносити естетичне задоволення.

Радість від шопінгу

І ось тепер, озброївшись правилами і знаючи, як уникнути розчарувань, ви можете сміливо пускатись у плавання по магазинах. Адже шопінг – справа корисна та приємна.

Бізнес-ідея: дитяча комісійка

Як заробити на відрядженнях

Ідея бізнесу: організація квестів