Як встановити правильну ціну на продукт / послугу

Без сумніву, ціна продукту має важливе значення, можливо навіть ключове. Ви можете продавати поганий продукт за привабливою ціною, але не зможете продавати хороший продукт, якщо ціна не сподобається клієнтам. Але як встановити правильну ціну?

Насправді «правильної» ціни не існує. Тут все залежить від вашого підходу. Найпростіший спосіб це орієнтуватися на витрати. Наприклад, повна собівартість однієї одиниці продукту становить 100 доларів. Ви визначаєте, яку маржу хочете накинути, наприклад, 20 відсотків та отримуєте кінцеву ціну продукту — 120 доларів.

Хоча це простий підхід, але на жаль, у житті він рідко працює. Для початку, якщо у вас маленька фірма, то повну собівартість вам важко визначити. Наприклад, ви можете не знати точно, скільки продукції вироблятиме ваше обладнання.

Можливо верстат виробить тисячу одиниць продукції, а може й п’ять тисяч.

Ви не знаєте, що відбудеться завтра із фінансовою системою. Які відсоткові ставки та які курси будуть.

І ви не знаєте, який фінт викинуть ваші конкуренти. І у вас немає ресурсів, щоби це прогнозувати. Хоча все це впливає на майбутню собівартість.

Таке планування навіть великого бізнесу може бути складним. І навіть великий бізнес рідко коли визначає ціну на основі лише собівартості. Але як бути? У визначенні ціни вам допоможуть такі поради.

6 порад про встановлення оптимальної ціни

Як встановити правильну ціну на продукт чи послугу

Визначте та оцініть ринок, на який орієнтований ваш продукт чи послуга. Дізнайтеся, кому ви допоможете вирішити проблему, скільки цих людей, де вони перебувають і скільки років.

Вивчіть пропозиції конкурентів. Насправді немає галузі, де немає конкуренції, тому проаналізуйте, яку ціну пропонують конкуренти: чи завищена це ціна, занижена або десь посередині.

Ваш продукт чи послуга, простий чи складний? Довговічний чи це продукт разового споживання? Товар короткострокового використання — товар, який задовольняє базову та невідкладну потребу, швидко споживається і тому на нього встановлюється найменша ціна.

Встановіть поточні та майбутні витрати. Хоча собівартість не головний фактор при встановленні ціни, але однозначно, ви не повинні працювати собі на збиток. Тому ви повинні знати свої поточні витрати, такі як вартість сировини, заробітна плата працівників, електрика, податки і таке інше. А також ви повинні враховувати і майбутні витрати: капітальний ремонт приміщення, заміна обладнання, витрати на залучення та навчання співробітників (у будь-якій фірмі є плинність кадрів) тощо.

Оцініть цінність своєї пропозиції.

Виконання цього аналізу має важливе значення, і ви враховуватиме наступне:
Що ви даєте своїм клієнтам? Насправді, це не таке просте питання. Кожна людина має різні потреби. Основні, які необхідні для виживання: їжа, одяг, дах над головою, безпека. Інші потреби, це потреба у розмноженні, марнославство, встановлення статусу. Далі це потреби в самовдосконаленні, пізнанні самого себе. Залежно від виду потреб, маржа на пропозицію буде різною. Візьмемо їжу. Картопля задовольняє базову потребу, ніж померти з голоду. Але чорна ікра, це більше про марнославство, а не про голод.

Яка безпосередня цінність має ваш продукт чи послуга для клієнта? Якщо собівартість одиниці продукту тисяча доларів, але з його допомогою клієнт заробить або заощадить десятки тисяч доларів, немає сенсу встановлювати ціну в 1200 доларів. У такій ситуації можна різко збільшити ціну та отримувати справді гарну маржу.

У вашого продукту чи послуги правильне поєднання витрат та якості? Якщо ви знайшли спосіб робити щось дешевше, то чи повинні ви зменшувати ціну на всю цю різницю у зміні фактичної собівартості? Чи в такій ситуації краще лише трохи скоротити ціну щодо ціни ваших конкурентів?

Наскільки ефективно ви вирішуєте потреби клієнтів, порівняно з вашими конкурентами?

Якщо постійно встановлювати найменшу можливу ціну, то швидше за все ви не отримуватимете достатньо прибутку. Найчастіше орієнтуйтеся на ринок і чітко розумійте, що і кому ви пропонуєте. Це дозволить встановити високі ціни та отримувати великий прибуток.

Організація виробництва та продажу квасу

Дієві способи економії грошей: покупка в торгових точках

Як відкрити кабінет психолога ( психологічної допомоги )