Як поводитися на співбесіді

Співбесіду при прийомі на роботу зараз проводять практично в будь-якому офісі або відомстві, що поважає себе. Страшного в цій процедурі нічого немає, але й ставитися до неї, як до простої формальності, теж не варто.

І якщо в новому році, що настав, ви вирішили змінити місце роботи, то вам не зайве буде дізнатися про деякі правила успішного проходження співбесіди — адже як не крути, а співбесіда, це щось подібне до конкурсу на вакантне місце, і представити себе тут слід у кращому вигляді . Що ж нам радять психологи, при влаштуванні на нову роботу.

Як поводитися на співбесіді

Отже, почати слід із домашньої підготовки до співбесіди. По-перше, необхідно насамперед приготувати всі документи, які вам можуть знадобитися: дипломи, сертифікати, свідоцтва про проходження курсів, рекомендації з минулих місць роботи, резюме (резюме зазвичай надсилається заздалегідь і на співбесіду запрошують вже після ознайомлення з останнім, але якщо такої попередньої процедури не було, резюме варто взяти із собою).

Також слід продумати, які питання можуть вам поставити, і як ви на них відповісте. Не варто брехати – адже практично будь-який пункт вашої трудової діяльності може бути перевірений.

До того ж, не варто лаяти минуле місце роботи — це буде виглядати щонайменше некрасиво. Постарайтеся знайти якусь обтічну відповідь на питання про причину звільнення з колишнього місця роботи — такою, щоб ні ви, ні ваше колишнє керівництво (колектив) не виглядали в поганому світлі.

Наприклад, ви вирішили поміняти місце роботи, тому що на попередньому місці не було, на жаль, можливостей для подальшого кар’єрного зростання, і хоча вам там дуже подобалося, але з цієї причини ви вирішили піти.

Складіть для себе список питань, які ви хотіли б поставити потенційному роботодавцю – наприклад, про графік роботи, про заробітну плату, про можливість підвищення кваліфікації тощо. Таким чином, ви, по-перше, зможете краще зрозуміти, чи підходить ця робота вам, з іншого боку, покажете роботодавцю, що ви серйозно зацікавлені в отриманні вакансії.

Дуже важливо заздалегідь продумати та підготувати одяг для співбесіди. Ідеальним варіантом вважається строгий діловий костюм, але якщо ваша майбутня робота не передбачає носіння саме такого костюма, або у вас його просто немає, підійдуть прості блузки та спідниці (або класичні штани). Блузка має бути спокійних пастельних тонів, і лаконічного суворого крою.

Штани – найкраще чорні, класичні, зі стрілкою. Спідниця – також простого крою, не надто коротка. Як стверджують психологи, найсприятливіше на потенційного роботодавця впливають сірі відтінки в одязі претендента.

Однак, до вибору даного кольору слід підходити дуже обережно, щоб не виглядати сірою мишкою. Весь одяг обов’язково повинен бути акуратним і чистим, недбалість у зовнішньому вигляді неприпустима. Джинси та футболки, при влаштуванні на роботу в офіс, не варто одягати на співбесіду. Якщо ж ви влаштовуєтеся на роботу в іншу організацію, де подібний зовнішній вигляд співробітників допустимо, то можна одягнути на співбесіду та джинси з футболкою, однак вони повинні бути простими, без надміру прикрас.

Що стосується зачіски та макіяжу, то простий хвіст (пучок) або акуратна стрижка без складного укладання та екстремального кольору волосся цілком підійдуть. Те саме стосується і макіяжу — чим більш натуральним він буде, тим краще.

Отже, день співбесіди настав. Пам’ятаєте приказку у тому, що «точність — ввічливість королів»? Запізнюватися на співбесіду не можна! І хоча у діловій сфері вважається допустимим запізнитися не більше ніж на 5 хвилин, вас ще на роботу не прийняли, і ваше запізнення може розцінюватися як безвідповідальність, а виправдання лише погіршать першим негативне враження про вас.

Приходити на будь-які зустрічі слід за 15 хвилин до початку — не раніше і не пізніше. Отже, намагайтеся правильно розрахувати свій час.

Безпосередньо на співбесіді психологи рекомендують тримати себе максимально природно — так, начебто ви вже отримали цю роботу. Зрозуміло, що зробити це досить складно, адже хвилювання ніхто не скасовував, але навіть якщо вам відмовлять у вакансії, кінця світу не буде.

Тому не слід ні підлещуватися перед роботодавцем, ні показувати зайву самовпевненість — слід виявляти доречну зацікавленість у запитаннях, відповіді повинні бути повними, але не надто об’ємними, інакше вас будуть вважати балакучою людиною, а такі співробітники нікому не потрібні.

Доброзичливий настрій, уважність до співрозмовника, а також обов’язково усмішка і ввічливість, напевно допоможуть справити позитивне враження на роботодавця.

Звичайно ж, співбесіда – це, перш за все, спілкування двох людей між собою. Часом роботодавцю просто на якомусь психологічному рівні не подобається претендент (його жести, міміка, голос і т.д.), і він відмовляє йому, незважаючи на наявність великого досвіду роботи, і хороших рекомендацій.

А ось менш досвідчений, але приємніший у спілкування працівник отримує заповітне місце. Тому, говорити про універсальних прийомах, які можуть допомогти отримати вакансію — складно. Однак, якщо ви в новому році вирішили змінити місце роботи, взяти собі на замітку викладені вище загальні рекомендації все ж таки варто.

Чи можна заробити на ставках на спорт?

Як можна заробити гроші онлайн?

Як заробити гроші в Інтернеті підлітку

Комментарии 1

Добавить комментарий