Стокові фото — як їх роблять на заробляють на них

Стокові фотографії – фото на певну тематику, які використовують у рекламі, веб-дизайні, при створенні сайтів та багатьох інших сферах. Сток купують для ілюстрації продукту чи послуг. Це не естетичні фото, які просто тішать око, вони мають певну інформацію і повинні відповідати вимогам покупця.

Посередником між сток-фотографом та покупцем виступають – фотобанки.

Стокові фото

Ці організації займаються просуванням фото, шукають потенційних клієнтів, а коли зображення викуповують, автору перераховуються гроші за нього. Дізнатися, хто купив знімок, фотографи не можуть, тому часто бачать свої роботи у найнесподіваніших рекламах чи проектах. Але, якщо ви побачили своє фото в кадрі якогось голлівудського фільму, це не говорить про успіх у галузі фотомистецтва чи незвичайності фотографії.

Сток – це барахолка, де замовники підбирають найбільш зручне для них фото.

Для стікових фотографій, є різні види ліцензій.

Royalty-free – купуючи зображення за цією ліцензією покупець платить один раз і може використовувати фото скільки завгодно і як завгодно. При цьому автор зберігає всі права на свій продукт, має право і надалі продавати його.

Editorial – фото, придбане за цією ліцензією, не можна використовувати з рекламною метою, тільки для ілюстрації подій. На таких зображеннях можуть бути медійні особи, приватна власність, торгові марки, різні суб’єкти та об’єкти, на використання фото яких зазвичай потрібно дозвіл.

Rights-managed – ліцензія, що дозволяє послідовне використання фото різними покупцями. Тобто спочатку зображення на деякий час купує один клієнт, потім інший.

Rights-ready – фото купується для певного проекту. При оформленні замовник повинен вказати для яких цілей бере зображення, він не доплачуватиме якщо використовує цю фотографію в тому ж проекті кілька разів.

Заробіток на стікових фотографіях дуже неоднозначний, новачки продаж таких фото можуть використовувати як підробіток, але щоб зробити стік своїм основним видом доходу, потрібно роками відточувати майстерність рекламної зйомки. Сума витрачена на зйомки фото такого формату окупиться не відразу. Прийдеться орендувати студію, купити необхідну апаратуру та реквізит, сплатити реєстрацію у фотобанку, пройти навчальні курси.

Потрібно розуміти, що звичайні фото неба, пташок, випадкових перехожих не затребувані. Якісні знімки з певним задумом, фотомоделями – те, що зацікавить дизайнерів та рекламників при виборі матеріалу на стоку. Стокові фото краще робити у стилі life style та не перевантажувати кадр художнім прийомами. Людина, яка дивиться на рекламне фото, має відразу вловити її посил.

Для підвищення продажів та залучення клієнтів можна додати до своїх робіт індивідуальності: фотографувати з нестандартних ракурсів, використовувати цікаві композиційні прийоми. Сток вітає «звичайність», але потрібно якось виділятися серед конкурентів, та й маркетинг не стоїть на місці, ваш незвичайний підхід до фото може оцінити автор якогось креативного рекламного проекту.

Для сток-фотографів важливо постійно оновлювати портфоліо новими знімками. У пошуку натхнення можна переглянути роботи інших фотографів, помітити популярні фішки.

Комерція у стокових фото грає першорядну роль, творчість — йде на другий план. Якщо фотограф готовий підкорятися правилам стоку, може спробувати себе в цьому напрямку.

Як стати багатим та набути фінансової незалежності

Як відкрити Жіночий бізнес

Як накопичувати ( відкладати ) гроші грамотно