Не той багатий, хто заробляє, а той, хто мало витрачає

Одні люди багато заробляють, інші мають маленький дохід. Від одних потенційних покупців можна почути, що річ надто дорога, тоді як інші вважають цей же товар занадто дешевим. А «багато» та «дорого» – це скільки?

У правилах існує таке поняття, як «неозначено-кількісні числівники», що належать за функціональністю до «нумералізованих іменників». Вони позначають кількість предметів, але не повідомляють яку саме.

Наприклад, безліч часу, маса справ. Такі числівники порівнюють предмети між собою, виражають суб’єктивну оцінку.

Нумералізовані іменники часто використовуються по відношенню до грошей.

Виходить, що для розуміння мало грошей чи багато, треба з чимось порівнювати та розглядати ситуацію в контексті.

Наприклад, на тлі заробітної плати начальника власна здається маленькою, але дивлячись на рейтинги фінансового журналу Forbes, начальник уже не є заможною людиною.

Пожертвування у розмірі 20 грн, наприклад, у притулок для безпритульних тварин видається великим. Але якщо замислитися, що за ці гроші можна купити одну чашку кави, та сама сума представляється нікчемною. Ще більше ускладнює оцінку помилкове сприйняття, про яке багато людей навіть не замислюються.

Приклад №1

При покупці автомобіля дилер пропонує знижку 1000 грн. Клієнт, швидше за все, не відчує різниці, заплативши 357 чи 358 тисяч грн. При цьому килимок вартістю 1000 грн у подарунок або та ж знижка, але при придбанні страховки за ціною 4 тисячі грн замість 5, викличе відчуття економії та вдалої угоди.

Висновок: насправді не матиме різниці, від покупки на яку суму в гаманці з’явилася зайва тисяча грн. Не треба порівнювати знижку із ціною товару.

Приклад №2

На полиці в магазині лежать три види сиру по 100, 500 та 1000 грн за кілограм. Більшість покупців зупинять свій вибір на середній ціновій категорії. Прийшовши додому та не маючи інших об’єктів для порівняння, покупець перестає відчувати різницю. Це простежується для будь-яких товарів, що стоять поряд з дорожчими та дешевшими аналогами, ніж активно користуються маркетологи, збуваючи неходову продукцію.

Висновок: наступного разу, вибираючи сир на бутерброд до сніданку, краще дивитись на склад, а не ціну.

Приклад №3

Імовірність виграти в казино або лотерею можна порівняти з викиданням грошей. Проте, людей, які купують лотерейні квитки або роблять ставки, досить багато, а ось тих, хто рвуть або змивають купюри в унітазі, зустріти не просто. Задоволення від очікування халяви та азарт заважають оцінити реальні шанси на виграш. Масло у вогонь щедро підливають маркетологи, яскраво розповідаючи про одного переможця і замовчуючи мільйони людей, що програли.

Висновок: Не варто витрачати гроші та час на явно збиткові заходи.

Приклад №4

Відомий бренд випускає новий товар за вищою ціною. Найчастіше змінюється лише упаковка чи дизайн самого продукту без істотних змін складу. Так на прилавках з’являються жувальні гумки та шоколад із новим смаком, електричні чайники нової форми, телефони з корпусом іншого кольору тощо.

Висновок: При покупці новинки слід оцінити масштабність змін у порівнянні з попередньою моделлю та доцільність переплати.

Приклад №5

Побачивши інформацію про знижку на товар чи послугу у багатьох виникає відчуття вигоди. Але тур у спекотні країни за півціни, телевізор зі знижкою в 90% або дві пари взуття за ціною однієї не обов’язково виявляться вдалою покупкою. Швидше за все, первісна вартість була значно завищена.

Висновок: Купуючи товар або послугу по акції, необхідно не орієнтуватися на розмір знижки, а порівнювати його початкову вартість з аналогічними продуктами.

Приклад №6

Дохід отримано разовою великою сумою. Створюється відчуття багатства та можливості дозволити собі великі покупки. В результаті гроші витрачені і до кінця місяця не вистачає навіть на найнеобхідніше, доводиться звертатися за позиковими коштами та зазнавати збитків за відсотками.

Висновок: При отриманні доходу незалежно від його розміру спочатку здійснювати заплановані оплати та відняти суму, якої буде достатньо «на життя» до дати наступного доходу, а решту витрачати.

Приклад №7

Завтра необхідно внести платіж за кредитом, а сума здається величезною та взяти її ніде. Щомісяця оплата кредиту викликає стрес. Але якщо починати вносити частково протягом місяця невеликими сумами, то відчуття великого платежу пропаде. До кінця місяця треба буде доплатити лише невеликий залишок.

Висновок: Великий платіж виплачувати дрібними сумами психологічно легше.

Як можна заробити школяру

Як вибрати розташування для офісу

Фен-шуй для залучення багатства

error: Вміст захищений!!