Ділові переговори як запорука успіху у бізнесі

Ні для кого не секрет, що грамотна та правильна поведінка на переговорах гарантує підвищені шанси на успіх. Воно включає знання елементарних правил етикету, а також вміння говорити і переконувати співрозмовника у своїй правоті. Обдумана поведінка допоможе справити сприятливе перше враження і не дасть потрапити в незручне становище.

Ділові переговори як запорука успіху у бізнесі

Необхідно заздалегідь продумати свою позицію та виробити власну модель як поводитися на переговорах. На цю тему написано чимало статей та проведено практичні дослідження. Існують негласні загальноприйняті правила, які допоможуть прокласти шлях до довгострокового співробітництва та забезпечити укладання вигідних договорів та контрактів.

Дуже багато залежить від доброзичливого і ввічливого вітання, адже, як свідчить старовинна мудрість, «зустрічають по одягу, а проводжають за розумом». Часом перше враження виявляється вирішальним і вже на даному етапі з’являється можливість привернути до себе співрозмовника і викликати у нього довіру до своєї персони.

У випадку, якщо зустріч має бути з іноземними діловими партнерами, не завадить заздалегідь вивчити культуру їхньої країни проживання. У всіх європейських країнах прийнята форма вітання — рукостискання, тоді як у Бразилії та Франції більше підійде легкий поцілунок у щоку, на Сході найдоречнішим буде легкий уклін.

Найчастіше перед тим, як офіційна частина переговорів почнеться, має місце світська бесіда. Цей етап необхідний, щоб партнери могли порозумітися і встановити контакт один з одним.

На офіційній частині ділових переговорів надається час для виступу з презентацією. Виступ має бути коротким та без зайвої води. Презентація повинна містити основну та важливу інформацію, яку необхідно довести до опонента, а також базуватися на фактах, які документально можуть бути легко перевірені.

Після того, як презентацію проведено, настає етап переговорів. Необхідно заздалегідь виробити свою модель та стратегію поведінки на переговорах. У деяких випадках досить прямо і чесно оголосити свою позицію, тоді як в інших ситуаціях не завадить скористатися прихованою і завуальованою рекламою.

Вибір стратегії проведення переговорів залежить від настрою та особистісних характеристик ділового партнера, тут важливо зрозуміти психологічний настрій співрозмовника. У будь-якому разі, до нього потрібно ставитися з повагою та бути гранично уважним. Не можна допускати відкритої та відвертої брехні в бесіді, тому що вона зазвичай добре помітна співрозмовнику і призводить до руйнування ділових відносин на корені.

Після того як всі аргументи представлені, і вся необхідна інформація озвучена, настає останній етап ведення переговорів — прийняття рішення. Не завжди рішення приймається одразу.

Необхідно виявити належне терпіння і не набридати партнерові телефонними дзвінками. Якщо процес затягується, краще ненав’язливо направити короткий і змістовний лист електронною поштою. Цим Ви покажете свою зацікавленість у вирішенні питання.

Як поводитись на переговорах – індивідуальне рішення кожного, але існують загальні правила, які допоможуть отримати очікуваний результат. Розглянемо деякі з них. Прояв ініціативи не завадить і пришвидшить зустріч із діловим партнером. Зустріч на території опонента допоможе йому почуватися комфортніше, а Вам дасть можливість краще дізнатися співрозмовника.

Важливо правильно визначити тон розмови, може бути суворо офіційним чи вільнішим. У цій ситуації необхідно підлаштуватися під партнера для того, щоб він був схильний до подальших переговорів. Потрібно постаратися максимально послабити взаємну напругу на початковому етапі та позначити вигоду від співпраці обох сторін.

Як навчитися правильно розпоряджатися часом

Як прокачати себе для кращого життя

5 навичок бідності, з якими потрібно боротися