Чого краще не казати начальнику

Часто наші слова можуть давати не зовсім добрі наслідки. Але, як відомо, слово – не горобець. Ми самі розуміємо, чого не варто говорити оточуючим, навіть якщо це ваш начальник. Є висловлювання, які можуть розцінити неоднозначно, але це ще півбіди, набагато гірше сказати щось на кшталт «це не моя проблема».

Найчастіше такі висловлювання не викликають приємних емоцій у начальства. Навіщо зайвий раз нервувати інших і показувати себе не найкращою стороною.

Чого краще не казати начальнику

Це неможливо зробити

Не варто заявляти так, якщо завдання здається вам взагалі нереальним. Адже за логікою начальника, це зробити все ж таки можна. Ви берете під сумнів думки начальника. Навряд чи це йому сподобається. Крім того, така відповідь прозвучить, як ваша відмова виконувати щось. Напрошується питання: що робити в цьому випадку? Найкраще зменшити обсяг завдання, деякі пункти прибрати, звичайно, перед цим узгодити з керівником. Зробіть частину завдання, але не заявляйте, що це навіть не підлягає виконанню.

Це не моя проблема

Ця фраза може принести ще більше роздратування, ніж попередня. Начальник не буде розбиратися – ваша це проблема чи ні, тому що ви повинні знати, що його слово – закон. Тому якщо ви отримуєте якесь завдання, що виходить за межі ваших обов’язків, краще не висловлювати своє невдоволення, а попросити взяти когось у помічники. Адже те, що «це не ваша» проблема означає, що ви відмовляєтесь виконувати щось.

Варто розглянути і такий варіант, що керівник вибрав вас для виконання якогось відповідального завдання або всі співробітники завантажені вже його указами, тому вам і доводиться робити роботу, що зовсім не стосується вас. Більше того, керівник може чудово розуміти, що це не ваша робота, і зайве нагадування про це тільки виведе його з себе.

Це не входить до кола моїх обов’язків

Ця фраза дуже нагадує попередню і трактуватиметься керівникам буде схожим чином. Багато працівників не знають, як реагувати те що, якщо начальник доручає зробити щось далеке від своїх зобов’язань. Наприклад, якщо начальник попросить втікати за кавою.

Правда в тому, що офісні працівники дійсно не зобов’язані багато чого робити, не тільки за кавою бігати, але також і входить у службовий час на сайт «Вконтакте», базікати з друзями в «аську» та інші зовсім далекі від інструкцій заняття. Але більшість постійно цим займається в офісі, більше того, що начальники знають. Тому реакцією на вашу відмову може стати заборона використовувати інтернет з непотрібною метою або зробити позаурочну перерву на каву. Хіба може так бути, що базікати у вас є час, а виконати вказівку шефа – ні?

Це справді так важливо?

Прийнято вважати принаймні у начальників, що слова керівника важливі і не підлягають обговоренню. Тому якщо ви отримали вказівку закінчити проект до певного терміну, доведеться піднапрягтися та виконати його. Не варто запитувати, чи це дійсно потрібно зробити. Не дратуйте начальство і не псуйте нерви собі. Будь-то неважливе завдання, до вас навіть не звернулися б.

Це й так зрозуміло

Якщо таке говорити начальнику, то він подумає, що ви вважаєте себе розумнішим за нього. А кому сподобатися, що підлеглі знають більше за керівника. Навіть якщо речі, які розповідає керівництво, вам уже відомі не варто одразу оголошувати, що ви розумієте у цьому, не гірше. Промовчіть. Те, що вам відомо, лише плюс для вас.

Я просто розбитий після вчорашньої вечірки

Ще одна дурна відповідь. Багато хто зі співробітників на запитання «чому так повільно працюєте» називаю причиною вчорашню гулянку чи похмілля. Погодьтеся, начальника це цікавить найменше. Зазвичай питання «Чому так повільно?» має на увазі «Коли це буде зроблено?»

Мені за це не платять

Навіть якщо це і так у вашому розумінні, відповідаючи так своєму начальнику, ви будете на 99% неправі. Адже вам можуть додати обов’язків, але відповідати в такому стилі означає дратувати начальника або взагалі наблизити своє звільнення. Краще знайдіть іншу причину: у вас і так багато роботи, ви не встигаєте або що в першу чергу вам потрібно закінчити певний проект, а потім якщо буде час ви готові взятися за доручення.

Загалом, порада – спочатку думати, а потім говорити – буде корисною не лише на роботі. Намагайтеся, щоб вам якнайменше довелося шкодувати про сказане.

Сімейний бізнес: основні правила та підводні камені

Як вийти заміж за багатого

Ділові переговори як запорука успіху у бізнесі